מבנה ארגוני

עם עליית השוק הדיגיטלי, מודלים עסקיים ישנים נהרסים על ידי מבנים ארגוניים מבוזרים של צוות. מבנים ארגוניים מסורתיים מגיעים בשתי צורות: בירוקרטיה ומבני צוות. מבנים ארגוניים ביורוקרטיים הם פירמידות – בדומה לפרק בספרו של החוקר מקס וובר, עם תפקידים ותחומי אחריות מוגדרים.

מבנים ארגוניים הם הרבה יותר רשמיים ממבנים אורגניים

עם סטנדרטים ונהלים ספציפיים המשמשים להנחיית החלטות ארגוניות – קבלת החלטות. מבנים ארגוניים המבוססים על צוותים יפרקו את המחסומים בין המחלקות ויבזרו את קבלת ההחלטות לרמת הצוות. – כפי שהשם מרמז, מבנים ארגוניים פונקציונליים מותאמים לתפקידי החברה. מגוון מבנים ארגוניים ביחידות העסקיות הם מבנים מבוססי שוק, לפיהם היחידות העסקיות של ארגון מבוססות על השוק, הענף או סוג הלקוח. לארגון החטיבה, כפי שמודגם באיור 4.4, יש כמה מבנים פונקציונליים כגון מחלקות, מחלקות, צוותים וחטיבות משנה. בניגוד למבנה מבוסס שוק, כאשר החטיבות מבוססות על השוק / התעשייה / הלקוח, במבנה החברה יש מספר סוגים שונים של חטיבות, שלכל אחת מהן מבנה פונקציונלי משלה. חלקם מורכבים מכמה מבנים פונקציונליים קטנים יותר, כלומר חלוקה בתוך חלוקה או מבנה חלוקה יכולה להיות פונקציות פנימיות וחיצוניות משלה.

מבנים ארגוניים פונקציונליים נגזרים ממבנה הקו ומבוססים על הפונקציות הספציפיות שמבצעים העובדים. סוג נפוץ של תרשים ארגוני דומה למבנה של ארגון קו, אך ההבדל הוא שעובדים בכל אזור חייבים לדווח למנהל.

ניתן לזהות את היתרון העיקרי של מבנה הקו כיציבות שתקשורת יעילה מביאה לארגון

למרות שזה ישתנה מחברה לחברה ויהיה תלוי במבנה הארגון, להיררכיות הארגוניות יש יכולת לקדם תקשורת בריאה בין מחלקות וצוותים שונים. במבנה ארגוני, קבוצות וקבוצות של יחסים חברתיים יכולים להיות שונים בהתמחות מטלות המכונה חלוקת עבודה.

מצד שני, קיים סיכון שתקשורת בתוך חברה יכולה להיות נוקשה למדי, מה שהופך את הארגון לאיטי ולא גמיש. תקשורת בתוך ארגון ובתוך המבנה הארגוני הפונקציונאלי יכולה להיות נוקשה גם בשל נוקשות ההיררכיה הארגונית והמבנה ההיררכי.

כאשר מחליטים על תרשים ארגוני מתאים, חשוב להבין את המבנה הארגוני הנוכחי של החברה. סוג התרשים הארגוני שאתה יוצר צריך לשקף את פילוסופיית הניהול ומבני הארגון בתוך החברה, כמו גם את פילוסופיית הניהול.

מבנה ארגוני פונקציונלי הוא מבנה המורכב משני רכיבים או יותר: מבנה ניהול ומבנה ארגוני פונקציונלי. מבנים פונקציונליים נמצאים לרוב במפעלים קטנים ובינוניים ומכונים גם מבנים ארגוניים ביורוקרטיים.

מבנים ארגוניים ביורוקרטיים שואפים לשליטה בכמה רמות ולמנהל ברמה העליונה שיש לו שליטה עצומה בהחלטות מבנה ארגוני

אם יש ירידה במבנה וירטואלי, זה כנראה נובע מהיעדר יחסי דיווח בין המנהלים הבכירים לשאר הארגון. חשוב להציג מבנים אלה בצורה המוצגת באופן חזותי בתרשימים ובתרשימים, שכן הם מסייעים במיון החלטות – תהליך קבלת החלטות, תהליך קבלת החלטות, תהליך ניהול והיבטים אחרים של המבנה הארגוני.

במאמר זה נבחן כיצד ניתן לשלב רכיבים אלה ליצירת מבנים ארגוניים מסוגים שונים

דיון האינטגרציה יבחן כיצד משתנים ארגוניים משפיעים על הרכב המבנה הארגוני ומי מרוויח משילוב. כדי להבין את ששת האלמנטים הממלאים תפקיד במבנה ארגוני, אנו בוחנים תצורה משותפת של מבנה ארגוני ובמה הם משתמשים, למשל. לפני שנבחן מבנים ארגוניים משותפים, עלינו לחשוב על המבנה כמערכת של רכיבים, ולא כרכיב יחיד, כמו למשל ארגון הארגון.

כפי שבוודאי תמצאו

מבנים מכניסטיים מייצגים את הגישה המסורתית מלמעלה למטה במבנה ארגוני, ואילו מבנים אורגניים מייצגים גישה שיתופית וגמישה יותר. מבנים ארגוניים פלרטרכיים מיישרים את המראה האנכי של ההיררכיה בכללותה ומאפשרים לכל רמה בארגון לקבל יותר החלטות. ניתן לערבב מבנים פונקציונליים ומבנים שטוחים בדרכים רבות, למשל בצורה של מבנה היררכי או מבנה שטוח.

מבנים ארגוניים נובעים מהתכונות הפיזיקליות של אורגניזם

אשר נקבעות על ידי זוגות אללים (חומר גנטי) בתוך האורגניזם. המבנה הארגוני מאפשר ביטוי משולב של מאפיינים אלה על ידי הקצאת משאבים במפורש לרמות ארגוניות שונות. חברות ויחידות עסקיות שולטות במשאבים שלהן מכיוון שהן מתנהגות כאילו הן בעלות על החברה. ארגונים מצטרפים יחד על ידי הגדרת אלמנטים בתוך מבנה ארגוני כדי לתאם עם אלמנטים ארגוניים אחרים כיחידה קולקטיבית לחיפוש מטרות.

איך לסחור בשוק ההון

לדוגמה, ניתן לסחור באגרות חוב, אגרות חוב ו- IOU (חברות וממשלות המונפקות בתמורה למזומן) בשווקים הפיננסיים. ניירות ערך הנסחרים בבורסה לצורך החזקת מניות בחברה. ניתן

לקריאה נוספת »

ברוקר

מתווכי מניות המועסקים על ידי חברות תיווך חייבים לסיים את קורס ניירות ערך בקנדה (CSC), את מדריך ההתנהלות והתרגול (CPH) ואת תוכנית ההכשרה של יועצי

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן