הלוואה לצורך השקעה 

הלוואה היא כלי פיננסי אשר הפך לנפוץ מאוד ובעל שימוש רב להגשמת יעדים שונים הדורשים בסיס כלכלי יציב. 

ברגע שלומדים כיצד להתנהל ולהשתמש בהלוואה בצורה נכונה ניתן להשקיע במקומות שונים ולהשיג תוצאות יפות ומשתלמות. במאמר הבא נבחן את האפשרויות הקיימות ומה היתרונות ללקיחת הלוואה לצורך השקעה.

האפשרויות הקיימות

קיימות אופציות שונות לקבלת הלוואה מגופים שונים. המקומות בהם ניתן לבקש הלוואה יכולים להיות בנקים, חברות פיננסיות, קרנות פנסיה/נאמנות ועוד. בכל מקום תנאי קבלת ההלוואה יכולים להיות שונים מתנאי הריבית, עמלה, גובה ההחזר וכדומה. לכן חיוני לבדוק ולהשוות תמיד בין הגופים ובצע החלטה חכמה ונכונה.

לקיחת הלוואה לצורך השקעה – יתרונות

  1. הגדלת תוצאות ההשקעה – בעקבות לקיחת הלוואה שהיא כסף נוסף אפשר להגדיל את כמות ההון המושקע ובהתאם למקסם את התוצאות והכסף. 
  2. החזר על ההלוואה – ברגע שהכסף שהושקע מניב תוצאות ומגיע להון מסוים ניתן להחזיר את ההלוואה שלקחנו ובנוסף להישאר עם רווח נוסף.
  3. ייעוץ כספי- כמובן תלוי בגוף ממנו לקחתם את ההלוואה אך ברוב המקרים תוכלו לבקש ייעוץ פיננסי שיכלול טיפים ועצות בנוגע לאפשרויות השקעה.   
  4. הגנה מפני הפסדת ההון – במקרים של פגיעה אישית/עסקית, השקעה עם הלוואה יכולה להיות אפשרות טובה שתספק הגנה מפני אובדן מוחלט של כל הכסף של המשקיע.

הלוואות בנקאיות/וחוץ בנקאיות 

הלוואות הן הלוואות אשר מקבלים מהבנקים השונים או ממקומות מוסדרים ומוכרים ע"י הרשות הפיננסית. כאשר ברצונם של אנשים לקחת הלוואה הם יוכלו לפנות לבנק ולקבל אחת בהתאם לתנאי החזר, ריבית ועמלה שקובע הבנק כל זאת בהתאם למצב החשבון של הלווה. לעומת זאת, אנשים אשר לא ביכולתם לקחת הלוואה בנקאית מסיבות שונות ניגשים לאפשרות של הלוואה חוץ בנקאית בה הלווים יקבלו הלוואה מגופים פרטיים כמו קרנות, חברות אשראי, חברות ביטוח ועוד. 

ההבדלים העיקריים בין 2 סוגי ההלוואות הוא הגוף אשר מעניק את ההלוואה ותנאי הקבלה. כפי שציינו בהלוואות בנקאיות הלוואה מגיעה מהבנק ועוברת תהליך שמפוקח ורשום תחת רשות הפיננסים. לעומת זאת, הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות על ידי גופים פרטים שונים ובעלות תנאי הלוואה ומדיניות ע"פ הגוף. 

אופציות השקעה 

כיום, עולם ההשקעות רצוף אפשרויות שונות להשקעה. הבחירה באופציית השקעה צריכה להיעשות תוך מחשבה על ההון של המשקיע ורמת הסיכון אותה מוכן לקחת. השוק מציע מגוון אפשרויות כמו: קרנות נאמנות, מט"ח, נדל"ן, שוק ההון ובורסה, מטבעות דיגיטליים כמו קריפטו ביטקוין ועוד.

לסיכום השקעה עם שימוש בהלוואה יכולה לסייע לאנשים אשר ברצונם להשקיע ולמקסם את הכסף בלי צורך להשתמש בכספם הפרטי. ולאחר שההשקעה תניב תוצאות יוכלו להחזיר את ההלוואה ואולי ליהנות מרווח. חשוב שגם את בחירת הגוף המלווה וגם בחירת אופציית ההשקעה תבצעו לאחר מחשבה ובחינת כל האפשרויות.

 

 

איך לסחור בשוק ההון

לדוגמה, ניתן לסחור באגרות חוב, אגרות חוב ו- IOU (חברות וממשלות המונפקות בתמורה למזומן) בשווקים הפיננסיים. ניירות ערך הנסחרים בבורסה לצורך החזקת מניות בחברה. ניתן

לקריאה נוספת »

ברוקר

מתווכי מניות המועסקים על ידי חברות תיווך חייבים לסיים את קורס ניירות ערך בקנדה (CSC), את מדריך ההתנהלות והתרגול (CPH) ואת תוכנית ההכשרה של יועצי

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן