עורך דין לתביעות קטנות

עורך דין יכול גם לייעץ אם התיק שלך מזכה בשכר טרחת עורך דין והאם בית המשפט לתביעות קטנות הוא האפשרות הטובה ביותר למצבך. זכרו, פקיד אינו יכול לתת לכם ייעוץ משפטי, ולכן ייתכן שתזדקקו לעזרה של עורך דין או סוכנות גבייה, שעליה עשוי החייב לשלם.

יש לשלם את אגרת ההגשה לפקידה במועד הגשת התיק

התהליך מתחיל בהגשת תלונה למזכירות בית המשפט המחוזי המקומי ותשלום האגרה הנדרשת. בעת הגשת בקשה לבית המשפט תתבקשו לחתום על תצהיר, הנקרא תצהיר, לפיו עשיתם מאמץ "בתום לב" להשיג את הבקשה.

לאחר ציון ברור של אירוע המפתח, ציין מיד כמה כסף אתה מבקש. חזור ותגיד לשופט בדיוק אילו אירועים הובילו להפסד שלך. בבית המשפט, היה מוכן להציג עדים, ראיות או חפצים לתמיכה בטענתך.

התהליך יהיה יותר לא פורמלי מהתהליך הרגיל

אך עדיין אתה אמור להוכיח שהצד השני חייב לך את הכסף שאתה מבקש. תינתן החלטת בית משפט הקובעת כי המתנגד חייב לך. גביית פסק דין אם תזכה בתיק שלך, בקש מבית המשפט לכלול את הוצאות המשפט והכספים שהוצאו בהסדר. אם סכום זה אינו מספיק, כדאי לשקול להעביר את התיק לבית משפט אחר (שעשוי לחייב אותך לשכור עורך דין לתביעות קטנות).

אם לא תקבל את הכסף עד להמשך הדיון

המשך בתיק בבית המשפט. לאחר הגשת הטופס, הפקידה תיתן פסק דין נגד הנתבע על הסכום שאתה מבקש בתיק בתוספת הוצאות משפט. בקשתך תידחה תוך 90 יום במידה והנתבע לא יופיע ולא הגשת בקשה להחלטה שלא בפניו. הפקידה תטפל בעתירה ותקבע מועד משפט לעניינך.

פנייה לבית המשפט לאחר הגשת בקשתך

בית המשפט ככל הנראה יקבע מועד לדיון בתיק שלך. זכור שניתן להשתמש בכל ההודעות הכתובות בהמשך השיעור במידת הצורך. אם מיציתם את כל הצעדים הסבירים לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט והחלטתם את מי אתם הולכים לתבוע והיכן אתם הולכים לתבוע, זה הזמן להכין את כל מה שצריך כדי להתחיל לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות . את הטפסים תוכלו לקבל גם ישירות מבית המשפט בו אתם תובעים. ייתכן שלא תזדקק לעורך דין לתביעות קטנות, והכללים פשוטים יותר מאשר ברוב תיקי בתי המשפט.

בית המשפט לתביעות קטנות מאפשר לכל אזרח להגיש תביעה לא פורמלית ואינו מחייב את הצד לשכור עורך דין

עם זאת, במדינות רבות אתה יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין אם תרצה בכך. אבל גם במקום שמותר, שכירת עורך דין היא לעתים רחוקות משתלמת. אז הצד ששוכר את עורך הדין יהיה אחראי לתשלום לעורך הדין הזה.

בתי המשפט מספקים סביבה לא רשמית יותר מבתי משפט מחוזיים או מחוזיים

כך שהצדדים מייצגים את עצמם לעתים קרובות במקום לשכור עורך דין. בתי משפט אלה נועדו לאפשר לאנשים לפתור מחלוקות מסוימות מתחת ל-$5,000, עם כללי הליכים רגועים וללא עורכי דין. כל התיקים נדונים על ידי שופט בית המשפט המחוזי ונפסק על ידי השופט אם שני הצדדים אינם יכולים להגיע להסכמה.

במקרה זה

בית המשפט יפסוק לתובע ביום המשפט על סמך ראיות מספיקות של התובע לתמיכה בתביעה. אם התובע התייצב, אך הנאשם לא, רשאי בית המשפט ליתן מה שנקרא פסק דין שלא בפני הנאשם. אם גם התובע וגם הנתבע נכחו בדיון, השופט יבקש מהתובע להשמיע את עמדתו ולאחר מכן יבקש מהנתבע להציג את הגנתו וראיות ועדויות לתמיכה בכל תביעה שכנגד שתוגש.

לאחר מכן השופט מחליט בכל התלונות ומודיע לצדדים על החלטות בתי המשפט

בטרם יחליט השופט בתיק, עומדת לנתבע הזכות "למחוק" את התיק מהאגף לתביעות קטנות בבית המשפט המחוזי על ידי מילוי טופס העברת בית המשפט המחוזי, המצוי בגב הצו ב. צורת הבקשה. חוב ולמסור אותו לפקיד או לשופט. במידה והתיק יידחה, כל המשך ההליכים יתקיימו בבית המשפט המחוזי המחוזי, שם חלים כללי הנוהג, הפרוצדורה, כתבי הטענות והראיות הפורמליים ובו יוכלו הצדדים להיות מיוצגים על ידי עורך דין.

לתובע (מי שהגיש את התביעה) יש אפשרות להגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בו מתגורר התובע או הנתבע (האדם או החברה שנתבעים) או יש לו מקום עסק או עבודה

ככלל, יש להגיש את הבקשה לבית המשפט המחוזי במחוז בו מתגוררים הנתבעים. על התובע להביא את התלונה לבית המשפט ("מקום") במקום מגוריו של הנאשם או בהתאם לרשות ה- ARS.

אדם שהוא צד להתדיינות בתביעות קטנות רשאי למלא ולחתום על אישור להופיע בבית המשפט (טופס SC-109) הניתן על ידי רשם בית הדין לתביעות קטנות או מודפס מאתר האינטרנט של המועצה השופטת

נציג אינו יכול להיות עורך דין או אדם שאחריותו הבלעדית היא לייצג צד בבית המשפט לתביעות קטנות. עבודה עצמאית א במקרה שניתן להוכיח או לערער על תביעה באמצעות ראיות של חשבונית שהיא מסמך תאגידי, ובמקרה זה אין בעיות אחרות, עצמאי (למשל רופא) עשוי להיות מיוצג על ידי עובד רגיל המשמש למטרות שאינן ייצוג הבלעדי של הבעלים בתביעות קטנות, ואשר מוסמך להעיד על זהות החברה ונהלי הדיווח.

 

כדי לתבוע עד, על בעל דין להגיש בקשה לזימון, טופס בית המשפט המחוזי DC-325 (בקשה להגשה – הנחיות), לאגף לתביעות קטנות במשרד הרשם לפחות עשרה ימים לפני המשפט. לאחר הגשת התלונה, יש ליידע את הנאשם על הסיבה באמצעות מסירת המסמכים הדרושים שנשלחו על ידי הפקיד או נמסרו באופן אישי על ידי משרד השריף. בעת הגשת עתירה שהושלמה, עליך לשלם את אגרת ההגשה ואגרת השריף אם הזימון יוגש באופן אישי.

לאחר מתן פסק הדין

רושם אותו המזכיר בפנקס האזרחי של בית המשפט ומעביר ללא תשלום לצד הזוכה העתק מאושר של פסק הדין. המשמעות היא שהשופט יכול רק לחייב את הצד השני לשלם כסף (עד 10,000$). בית משפט זה דן גם במקרים בהם התובע מבקש השבת רכוש אישי עד 5,000$.

 

איך לסחור בשוק ההון

לדוגמה, ניתן לסחור באגרות חוב, אגרות חוב ו- IOU (חברות וממשלות המונפקות בתמורה למזומן) בשווקים הפיננסיים. ניירות ערך הנסחרים בבורסה לצורך החזקת מניות בחברה. ניתן

לקריאה נוספת »

ברוקר

מתווכי מניות המועסקים על ידי חברות תיווך חייבים לסיים את קורס ניירות ערך בקנדה (CSC), את מדריך ההתנהלות והתרגול (CPH) ואת תוכנית ההכשרה של יועצי

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן