סקירה מקיפה על מניית בלקברי

מניית בלקברי, המכונה אז RIMM, שווה 6.9 מיליארד דולר והרווח שלה מוחץ בשוק של 93% לעומת השנה שעברה. סוחרים ומשקיעים ותיקים יזכרו כי המחקר הקנדי של קנדה פיתח את הטלפונים החכמים המצליחים של BlackBerry בשנות ה -90 וה -2000 כמניות סופר. בלקברי נאבקה זמן רב, והמניה שלה ריחפה סביב 10 דולר, מניות זומבים.

זה מעיד על שינויים שהתרחשו בחברה בעשר השנים האחרונות

כולל שכירת מנכ"ל חדש, הציר שלה להמציא את עצמה מחדש כחברת תוכנה, את מאמציה להפוך ל- AI המהימן הגדול בעולם. וחברת אבטחת סייבר ורכישת Cylance, חברת אבטחת סייבר חדשנית ומצליחה. ההיסטוריה האחרונה של בלקברי מציעה מחקר מקרה מעניין כיצד חברת חומרה יכולה לשרוד ולהפוך לחברת תוכנה מודרנית – חברה שנחשבה בעבר כמתה לא הצליחה להפוך את הונה. בשנת 1999 הציגה בלקברי את 850 הביפר לתמיכה במיילים לדחיפה בשרתי Exchange של Microsoft Corporation (MSFT) והשיקה את הטלפון החכם הראשון בשנת 2000, בשם BlackBerry 957.

עם זאת

ג'ון צ'ן הבטיח למקד את החברה מחדש ללקוח הליבה שלה. בסיס ועוצמה בתוך החברה. בלקברי דיווחה על מספרי GAAP עד הרבעון הראשון של 2019, אז החלה לדווח על אמצעים שאינם לפי GAAP, מכיוון שכללי ה- SEC מחייבים את החברה לתת למספר ה- GAAP עדיפות זהה לפחות לאמצעי ה- GAAP. במהלך הרבעון, התאמה איפשרה לחברה לרשום ירידה קלה ברווח על ידי ספירת הכנסות שלא הותרו במסגרת GAAP.

המניה מאוד תנודתית עקב הפסדים מקומיים והצלחה עולמית

השנה הגרועה ביותר הייתה 2011, אז המניה ומחירה צנחו ב -80% עקב ירידה בנתח השוק. גם השוליים הגולמיים נוטים להיות נמוכים במקצת ועמדו על 65.5% בשל התמהיל הנמוך יותר של הכנסות רישוי בשוליים גבוהים.

את התנודתיות הגבוהה ניתן לייחס למספר ניסיונות קאמבק

פיתוחים של חברות בקשר להמלצות אנליסטים ופיתוחים מול מתחרים. הפסדי הרווח המתמשכים הובילו לירידה נוספת ולהפסד של 84 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014, מה שהוביל לירידה של 30% במחיר המניה ביום ההודעה. העלייה האחרונה של 30% במחיר המניה התבררה כחלקה לטווח הקצר, מכיוון שהמניה חזרה למגמת ירידה ב -2015 וב -2016. מוגברת על ידי הביקוש המחודש לתוכנות ההפעלה QNX ולמוצרי אבטחת הסייבר שלה. המניה עלתה לשיא סגירה של 12.66 דולר בתחילת 2018, וכמעט הכפילה את שוויה בשנתיים עם רווחים. בלקברי נסגרה ב 14.05 דולר במהלך סחר המסחר האחרון, הגבוהה ב -0.92 אחוזים ביממה הקודמת.

מניות בלקברי בע"מ עלו כאשר המשקיעים הגיבו בחיוב לתוצאות הרבעוניות של החברה

מכירה קצרה היא מם פופולרי, כאשר המניה צנחה באחוזים דו ספרתיים בשבועיים של ריבית קצרה במהלך תקופת הדיווח שהסתיימה ב -15 ביוני. מניית חברת התוכנה ספגה נסיגה ביום שישי לאחר שבלקברי דיווחה על רווחים מוצקים ברבעון הכספי הראשון שלה. . מניית בלקברי הייתה גבוהה יותר בנקודת האמצע של המסחר ביום שישי.

מניות בלקברי משכו את תשומת ליבם של חברות חברות שנמכרו ריקות בשנים האחרונות

אם לשפוט לפי הצעדים המרהיבים שעשתה המניה בשבועיים האחרונים של ינואר, אין ספק שבלקברי מסמלת את הכוונות של משתמשי אפליקציית רובינודה וסוחרים אחרים שרודפים אחר מוכרים קצרים. סוחרי מניות ואופציות הצטרפו ל- WallStreetBets, Reddit ולפלטפורמות חברתיות מקוונות אחרות בכדי לתזמן קמפיין מדהים ששלח לא רק מניות BlackBerry לסטרטוספירה. ישנם מספר דרכים שונות בהן ניתן להעריך עניין במניות BlackBerry קצרות. ישנן כ -430 מיליון מניות בלקברי המוחזקות על ידי משקיעים אשר מכירים את האינטרס לטווח הקצר של בלקברי. ראינו לראשונה את המשחק של חפירת חפיר על מניות בלקברי בסוף ינואר 2021, כאשר משתמש ב- Reddit גרם למהר של משקיעים קמעונאיים למניות כמו GameStop (GME) ו- AMC (AMC).

יחס הריבית הקצרה של בלקברי (SIR)

הוא כמות מניות בלקברי המחולקת כיום לסכום הממוצע של מניות בלקברי הנסחרות כיום ב 68.3 מיליון דולר. במילים אחרות, על כל 100,000 מניות בלקברי הנסחרות בשוק, יש 630 מכירות קצרות. ניתן למדוד ריבית קצרה של בלקברי על ידי המספר הכולל של מניות בלקברי, כלומר לפי המספר הכולל של מניות בלקברי הסחירות (כלומר מניות שאינן בבעלות מקורבים או בעלי מניות גדולים ארוכי טווח) אשר ידועות כי נסחרות באופן חופשי.

לדוגמא

המחיר מעל הממוצע הנע נחשב למגמת עלייה ויש לקנות אותו. ה- SIRS הנמוך מצביע על תחזית אופטימית למחיר המניות, מכיוון שפחות אנשים מוכנים להמר נגד BlackBerrys. דף סקירת המניות בארה"ב ובקנדה מכיל נתונים סטטיסטיים בסיסיים וחשוב (קישור לעוד).

שווי השוק של מניה מחושב על ידי הכפלת מחיר השוק במספר המניות הבולטות. לדוגמא, חברת אחזקות יכולה לסחור ב -10 מיליון מניות מצטיינות ב -10 דולר ולשווי שוק של 100 מיליון דולר.

הרווחים האחרונים מבוססים על הכנסות שאינן GAAP מפעילות מתמשכת. לדוגמא, אם לחברה היה רווח נקי של 10 מיליון דולר ו -10 מיליון מניות מצטיינות, הרווח הנקי שלה יהיה 1 דולר.

העתקה, פרסום מחדש או הפצה מחדש של התוכן של חברת ליפר או חברת Refinitiv, לרבות באמצעות מטמון, מסגור או אמצעי דומה, אסורה ללא הסכמת החברה בכתב. החברה לא תהיה אחראית לטעויות או לעיכובים בתוכן או לכל פעולה שתנקוט בהסתמך עליהן.

כמה פריצות בולטות והדיגיטציה ההולכת וגוברת של חברות לאחר COVID יאלצו כנראה חברות להכפיל את אבטחת הסייבר שלהן

כפי שמראה המוטיב שלנו למניות אבטחת סייבר, חברות רשומות ייהנו ממגמה זו. המניה זכתה בבעלות הולכת וגוברת על קרנות השקעה ומשכה שחקנים מוסדיים בעלי שם רב להתאים לתמיכה המוסדית הרזה והסולידית של IDS.

BlackBerry

היא המרוויחה ככל הנראה, עם מחיר מניה חד ספרתי כמעט ושיעור ריבית לטווח קצר של 10%. עם הערכת שווי של 4.1, שמעניקה InvestorSoberServer מניות ל- BlackBerry Ltd. (BB), היא נמצאת באמצע תעשיית תשתיות התוכנה. לא רק ש- BBS מחזיקה ביותר מ- 60 אחוזים מהמניות בתחום, אלא גם הערכת שווי כוללת של + 4.1, מה שאומר שהיא עולה על 41 אחוזים מכלל המניות.

איך לסחור בשוק ההון

לדוגמה, ניתן לסחור באגרות חוב, אגרות חוב ו- IOU (חברות וממשלות המונפקות בתמורה למזומן) בשווקים הפיננסיים. ניירות ערך הנסחרים בבורסה לצורך החזקת מניות בחברה. ניתן

לקריאה נוספת »

ברוקר

מתווכי מניות המועסקים על ידי חברות תיווך חייבים לסיים את קורס ניירות ערך בקנדה (CSC), את מדריך ההתנהלות והתרגול (CPH) ואת תוכנית ההכשרה של יועצי

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן