כמה מומלץ להפריש מההכנסה החודשית לשוק ההון?

לקראת השקעה בשוק ההון, מומלץ מאוד ללמוד את הנושא, לקרוא, להצטרף לוובינרים אונליין. השקעות בשוק ההון נועדו להפיק עבור המשקיע תשואה נאה. אפילו כאשר הריבית במשק עולה, עדיין מחכות הזדמנויות מאוד רווחיות (תשואה משופרת) בשוק ההון. יחד עם זאת, צריכים להיות ערים לכך ששוק ההון עשוי להיות תנודתי וישנן תקופות של ירידות. מבלי להיכנס להמלצות השקעה כאלה או אחרות, נסביר כעת כמה כסף מומלץ להפריש מההכנסה החודשית לשוק ההון.

קודם כל יוצרים תקציב

יש אנשים שיכולים להרשות לעצמם להפריש 5 אחוזים מההכנסה החודשית לשוק ההון. אחרים יכולים להרשות לעצמם להפריש לצורך כך 30 אחוזים או אפילו 50 אחוזים וגם יותר. זה תלוי בגורמים רבים כמו הגיל שלכם, המצב המשפחתי שלכם ובעיקר, איך אתם מתכננים את סדר היום הפיננסי שלכם. כדי לדעת כמה תוכלו להשקיע לחודש בשוק ההון, צריך להבין את היסודות של ניהול תקציב משפחתי.

בניהול תקציב משפחתי לוקחים את ה"עוגה" שהיא ההכנסה הפנויה. לאחר מכן קובעים מהם הסכומים שאתם חייבים לשלם בחודש (עבור הוצאות קבועות). לדוגמא, מי שמשלם משכנתא של 5000 ₪ בחודש ירשום זאת תחת סעיף הוצאות דיור. מי שעדיין גר עם ההורים או שמתגורר עם שותפים, יוכל להפנות יותר מההכנסה לחודש, לשוק ההון. הדבר העיקרי הוא בשלב הזה להיות מחושבים. הכינו רשימה של כל ההוצאות הקבועות שלכם ותקבלו נקודת מוצא מוצלחת.

הגדירו השקעה בתור הוצאה לצורך העתיד

למעשה אתגר מרכזי לאחר שיוצרים תקציב, זה להתמיד בהפרשת אחוז מסוים מההכנסה להשקעה. כאשר אתם בונים את טבלת סך ההוצאות שלכם, הגדירו את ההשקעות בשוק ההון, בתור הוצאה משתנה שהיא בעצם השקעה בעצמכם. זו השקעה בעתיד שלכם, של המשפחה ושל הילדים שלכם. זה מאפשר לכם לקבל תמריץ חזק לבזבז פחות עבור הוצאות משתנות שלא באמת צריכים.

זה מאפשר לכם לקבל תמריץ לוותר על קצת "בזבוזים" כיום, לטובת מטרות שחשובות לכם. המטרות הללו יכולות להיות למשל, בניית חוסן כלכלי שיאפשר לכם פרישה מוקדמת. או יצירת רווחים לטובת שדרוג הבית. מטרות אחרות יכולות להיות הקמת עסק ללא הלוואות או יצירת מקור של הכנסה פסיבית, לאורך זמן.

שורה תחתונה כמה לשים בצד

עכשיו אנחנו מגיעים לשורה התחתונה, כמה לשים בצד לצורך השקעות בשוק ההון. לא ננקוב בסכום מספרי, משום שזה כמובן תלוי ברמת החיים שאתם רוצים לנהל כיום. אבל עדיין קיימת מסקנה. לאחר שאתם מפרישים מספיק כסף לטובת ההוצאות הקבועות ולאחר שאתם מפרישים את הסכום שגיליתם כי מספיק לכם עבור הוצאות משתנות, את השאר אתם יכולים להשקיע בלב שקט. רק חשוב לשים לב שבין ההוצאות המשתנות, חלות לעיתים הוצאות בלתי צפויות. מומלץ להביא גם את זה בחשבון, בתכנון ההוצאות וההשקעות שלכם לחודשים הקרובים ולשנה הקרובה.