רכבים חשמליים 

בעלי רכבים רבים נוהגים אחת לתקופה לקנות רכב חדש במקום הרכב הנוכחי. לפעמים זה קורה אחת לשנה, שנתיים, או כל תקופה אחרת על פי החלטתו של בעל הרכב. בכל פעם הוא ניצב מול ההיצע העצום של הרכבים החדשים שמיובאים לישראל והוא מתלבט אם לרכוש רכב תוצרת יפן, סין, קוריאה, ארצות הברית, צרפת וכו'.

מעבר לכך הוא מתלבט אם לרכוש רכב קטן כיוון שברוב המקרים הוא נוסע לבד, לרכוש רכב משפחתי, ג'יפ או כל אופציה אחרת. עם כניסתם של רכבים חשמליים לשוק הישראלי, ההחלטה של הנהג הישראלי היא הרבה יותר קשה והוא שוקל אם להישאר ברכב הפועל בשיטה הישנה של בנזין, לעבור לרכב היברידי, או לקנות רכב חשמלי.

לצורך קבלת ההחלטה, הוא בוחן את כל היתרונות וגם את כל החסרונות של רכבים חשמליים מול הרכבים האחרים. השיקולים הם ברובד של התחזוקה, אופן השימוש, עלויות הרכישה ועוד. המגמה של ישראלים רבים היא לקנות רכב חשמלי וזאת בעיקר לאור העובדה שהתחזוקה השנתית שלו היא זולה באופן משמעותי מזו של הרכבים האחרים, הרכב מגיע למוסך בתדירות נמוכה ונוצר חיסכון משמעותי בעלויות כיוון שאין צריכה של דלק ולעומת זאת עלות החשמל היא זולה יותר.

העובדה שקיים מטען רכב חשמלי בחצר הבית או בחניון של הבית המשותף, מקלה על ההתנהלות הנורמטיבית של הנהגים. ומעל כל זאת, הנהיגה ברכב חשמלי שומרת על איכות הסביבה ומפחיתה באופן משמעותי את זיהום האוויר וזו סיבה מאד חשובה שמניעה את הנהגים לרכוש רכבים חשמליים. 

היצע נרחב של רכבים חשמליים 

בשנים האחרונות יבואני רכב רבים החלו להוסיף למבחר הרכבים שהם מוכרים לציבור, גם רכבים חשמליים של יצרנים מובילים ממדינות שונות בעולם. לאור ההיצע הגדול, ישראלים רבים בוחנים את כל האפשרויות וקשה להם מאד לקבל החלטה איזה רכב לקנות. לעיתים הם מתלבטים בין גדלים שונים של רכבים ולעיתים ההתלבטות היא לגבי יצרן זה או אחר.

התייעצות עם מומחה 

במקרים האלו כדאי מאד להתייעץ עם איש מקצוע אשר מכיר היטב תחום זה. אדם שמלווה את כל נושא יבוא רכבים חשמליים ארצה מתחילת הדרך ולכן הוא מכיר את כל הדגמים, ומודע ליתרונות וגם לחסרונות של כל אחד מהם. ישראלים רבים מבינים רק לאחר שיחה מעמיקה עם אלמוג קינן, מהי האפשרות המיטבית עבורם ובהתאם לכך הם מקדמים את תהליך הזמנת הרכב. במקרים רבים זמן האספקה הוא ארוך ולכן הם נעזרים בהרבה סבלנות עד שהרכב מגיע לישראל.

היערכות לקבלת רכב חשמלי 

 

זמן ההמתנה הזה מנותב לטובת השקעה בהיערכות אשר כוללת הזמנה של עמדת טעינה לרכבים חשמליים בבניין המגורים כך שכל הדיירים שהזמינו רכבים מסוג זה, יוכלו להטעין אותם בנוחות ובבטיחות. חשמלאי מוסמך בוחן את השטח ובהתאם לאפשרויות מתאם עם וועד הבית או עם הנהלת המבנה את האופציה המיטבית.